A Ferrari mindig eggyel kevesebb autót fog szállítani, mint amennyit a piac igényel. Ezek Enzo Ferrari, az olasz sportkocsigyár alapítójának szavai, aki most tette közzé 2024 első negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit. Ezeket meglehetősen hűvösen fogadták, amit a közzététel után részvényeladással fogadtak. Másrészt a Ferrari tőzsdei árfolyamcsökkenése a történelmi árfolyamcsúcsok környékéről történt. Vajon a vállalat a jövőben is képes lesz erős számokat produkálni, az eladások további csökkenése mellett? Segíthet-e rajta Lewis Hamilton, aki a 2025-ös szezontól kezdve csatlakozik a Ferrari Forma-1-es csapatához? Szüksége van-e egyáltalán a vállalatnak egy ilyen jelentős nagykövetre, mivel a kereslet messze meghaladja az eladásokat?
Erős pénzügyi eredmények, de ez biztos?
A vállalat elég jó pénzügyi eredményeket mutatott be 2024 első negyedévére, de vegyes várakozásokkal. A Ferrari 1,58 milliárd eurós bevételt ért el, ami 10,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest, szemben az 1,55 milliárd eurós várakozásokkal. Ugyanakkor az egy részvényre jutó eredmény 1,95 euró lett, szemben az 1,85 eurós várakozásokkal és a tavalyi 1,62 euróval. A vállalat azonban kissé csalódást keltő kilátásokat mutatott a teljes folyó évre vonatkozóan, 7,5 eurós részvényenkénti eredményt jelezve a 7,77 eurós várakozással szemben. A bevételek viszont várhatóan 6,4 milliárd eurót érnek el a 6,5 milliárd eurós várakozással szemben. A piaci előrejelzéseknél kissé alacsonyabb várakozások a vállalat részéről elméletileg túlértékeltségre utalhatnak a részvények árfolyamában.
Meglepő módon a magasabb eladásokat a tavalyi évhez képest kevés változással, 3560 autóval járó kiszállítások mellett generálták. A kiszállítások növekedését az európai és az amerikai piacnak tulajdonították, míg a csökkenés főként Kínában és a többi ázsiai piacon következett be, amely a Ferrari teljes piacának mindössze 10%-át teszi ki. A pénzügyi teljesítmény növekedése a kiszállítások csökkenése mellett azonban a márka erejének és az emelkedő áraknak köszönhető, amelyek nem sokat számítanak azoknak az ügyfeleknek, akik már évek óta várnak álmaik autóinak kiszállítására.
Ferrari – a globális luxus vezetője
A márka egyedülálló üzleti modellje óriási árképzési erőt biztosít, és a vállalatot az európai luxuscikkek piacának élvonalába helyezi. Ennek több oka is van. Először is, egy átlagos Ferrari közel négyszer annyiba kerül, mint egy átlagos Porsche, ami azt jelenti, hogy csak a leggazdagabbak engedhetik meg maguknak a márka autóit. Így a márka autóinak eladásai immunisak a világban tapasztalható gazdasági zavarokra. Ráadásul a legismertebb autómárkák közül, mint a Lamborghini, a McLaren és a korábban említett Porsche, Enzo Ferrari cége az, amely a legnagyobb működési árrést tartja fenn a piacon. A kínálat korlátozásával a Ferrari járművek értékelése magas marad, ami a gazdagabb társadalommal együtt azt jelenti, hogy a régi modellek iránt elég nagy a kereslet ahhoz, hogy ezek az autók még a másodlagos piacon is értéket nyerjenek.
Hamilton további keresletet fog generálni?
A Ferrari nem csak sport- és luxusautókat jelent. Ez egy sportcsapat, amely számos kategóriában versenyez, beleértve a legfontosabbat is – a Forma-1-et. A márka versenyszellemét maga a RACE tőzsdejelzés is bizonyítja, magát a vállalatot pedig a milánói és a New York-i tőzsdén jegyzik. A Ferrari 2007-ben nyerte meg utolsó bajnoki címét a pilóták kategóriájában, míg a konstruktőrökét 2008-ban. Ez azonban megváltozhat, ha a világ egyik legsikeresebb pilótája, Lewis Hamilton csatlakozik a csapathoz. Ha ez utóbbinak sikerülne a Ferrarit az üldöző pozícióból a győztes pozícióba emelnie, akkor valószínűleg még erőteljesebben megnőne a kereslet a Ferrari autói iránt. Ezt mutatja többek között az Aston Martin története is, amely a Forma-1-be való csapattá válás után a megnövekedett eladások révén jelentősen javította anyagi helyzetét. Még ha a vállalatnak nem is állna szándékában többet eladni, pozíciójának köszönhetően dönthetne úgy, hogy emeli az árakat, ami tovább javítaná az árrést. A közelmúltban arról is folytak találgatások, hogy az F1 legismertebb autótervezője, Adrian Newey is csatlakozhat a csapathoz, mivel nem sokkal a következő szezon előtt távozik a jelenleg domináns Red Bulltól. Vajon Hamilton és Newey nemcsak a pályán, hanem a tőzsdén is győzelemre viszi majd a Ferrarit?
A Ferrari autók drágák, de mi a helyzet a cég részvényeivel?
A Ferrari részvényei idén mintegy 30%-kal emelkedtek. Az eredmények közzététele után azonban akár 6%-os csökkenést is láthatunk, és részvényenként 373 eurón kereskednek vele – február 22. óta a legalacsonyabb szinten. Érdemes megjegyezni, hogy a vállalat részvényeinek árfolyamában már korábban is látható volt a marazmus, de a 2025-től a Ferrarinál dolgozó Hamiltonról szóló hírek után február 1-jén közel 10%-ot erősödtek a vállalat részvényei. A 2016-os debütálás óta a vállalat részvényei közel 900%-ot erősödtek. Ez azt jelenti, hogy a részvények most drágák?
A vállalat büszke arra, hogy évről évre növeli bevételeit, de a nyereséghez képest a vállalat viszonylag drágának tűnhet. Az árfolyam-nyereség arány 52,9, míg az árfolyam-előrejelzett nyereség arány 47,7. Hogyan viszonyul ez az arány a historikus teljesítményhez? Úgy tűnik, hogy a vállalat részvényei most drágának tűnhetnek az előre jelzett nyereséghez képest, ami középtávon túladott Ferrari-részvényekre utalhat. Ha a vállalat meg akarja őrizni pozícióját a tőzsdén, növelnie kell árréseit, bár mint jeleztük, azok még mindig rekordszintűek az autógyárak között. Vajon Lewis Hamilton segít ebben? Ez majd a következő, 2025-ös szezonban derül ki.
Ezen tartalmat az XTB S.A. készítette, amelynek székhelye Varsóban található a következő címen, Prosta 67, 00-838 Varsó, Lengyelország (KRS szám: 0000217580), és a lengyel pénzügyi hatóság (KNF) felügyeli (sz. DDM-M-4021-57-1/2005). Ezen tartalom a 2014/65/EU irányelvének, ami az Európai Parlament és a Tanács 2014. május 15-i határozata a pénzügyi eszközök piacairól , 24. cikkének (3) bekezdése , valamint a 2002/92 / EK irányelv és a 2011/61 / EU irányelv (MiFID II) szerint marketingkommunikációnak minősül, továbbá nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A marketingkommunikáció nem befektetési ajánlás vagy információ, amely befektetési stratégiát javasol a következő rendeleteknek megfelelően, Az Európai Parlament és a Tanács 596/2014 / EU rendelete (2014. április 16.) a piaci visszaélésekről (a piaci visszaélésekről szóló rendelet), valamint a 2003/6 / EK európai parlamenti és tanácsi irányelv és a 2003/124 / EK bizottsági irányelvek hatályon kívül helyezéséről / EK, 2003/125 / EK és 2004/72 / EK, valamint az (EU) 2016/958 bizottsági felhatalmazáson alapuló rendelet (2016. március 9.) az 596/2014 / EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a szabályozási technikai szabályozás tekintetében történő kiegészítéséről a befektetési ajánlások vagy a befektetési stratégiát javasló vagy javasló egyéb információk objektív bemutatására, valamint az egyes érdekek vagy összeférhetetlenség utáni jelek nyilvánosságra hozatalának technikai szabályaira vonatkozó szabványok vagy egyéb tanácsadás, ideértve a befektetési tanácsadást is, az A pénzügyi eszközök kereskedelméről szóló, 2005. július 29-i törvény (azaz a 2019. évi Lap, módosított 875 tétel). Ezen marketingkommunikáció a legnagyobb gondossággal, tárgyilagossággal készült, bemutatja azokat a tényeket, amelyek a szerző számára a készítés időpontjában ismertek voltak , valamint mindenféle értékelési elemtől mentes. A marketingkommunikáció az Ügyfél igényeinek, az egyéni pénzügyi helyzetének figyelembevétele nélkül készül, és semmilyen módon nem terjeszt elő befektetési stratégiát. A marketingkommunikáció nem minősül semmilyen pénzügyi eszköz eladási, felajánlási, feliratkozási, vásárlási felhívásának, hirdetésének vagy promóciójának. Az XTB S.A. nem vállal felelősséget az Ügyfél ezen marketingkommunikációban foglalt információk alapján tett cselekedeteiért vagy mulasztásaiért, különösen a pénzügyi eszközök megszerzéséért vagy elidegenítéséért. Abban az esetben, ha a marketingkommunikáció bármilyen információt tartalmaz az abban megjelölt pénzügyi eszközökkel kapcsolatos eredményekről, azok nem jelentenek garanciát vagy előrejelzést a jövőbeli eredményekkel kapcsolatban.
Comments